semester tripp till gävle!

I fredags for jag, matilda och lisa till matildas mormors stuga ute på alnö.  Vi köpte med oss lunch och lite annat gott så vi kunde stanna där hela dan och sola, bada och bara mysa. Men när vi kommer ut dit är det världens dimma, var verkligen jätte skumt väder. Inne i stan vad det klart väder och sol men där kunde man knappt se solen för att det var så dimmigt :O
Men vi stannade där ett tag iaf och åt våran lunch, drack lite vin också kom cilla förbi oss och gjorde oss sällskap :)
Sen for vi hem till lisas mamma i bosvedjan och la oss och solade istället!
Strax efter tre kom robin och hämtade mig och då for vi och handlade lite inför helgen och sen hem till hans mamma. Blev grillning där och sen var det meningen att vi skulle dra in till drakbåtsfestivalen men så blev det icke, blev en massa vin med trevligt folk utanför robins morbrors stuga istället ;)
Och under kvällen kom vi på att vi kanske skulle fara till gävle som igår morse och hälsa på pappa.. Och när vi vaknade så trodde jag mer att vi hade bara pratat om det men kanske inte varit så jätte seriös eftersom vi båda var lite rund under fötterna då, men nej då haha robin var peppad som bara den och hade ställt in sig på det. Så vi åt frukost, fixade lite grejor och sen for vi iväg ;P

Vi stannade till i söderhamn och käkade lunch på mc donalds och sen for vi hem till pappa :)
Det är sommaryra här i helgen så vi for dit en sväng och kikade läget. Jag gjorde mig ett litet fynd där faktiskt och handlade mig en jätte söt handväska :D
På kvällen blev det grillning hemma hos pappa och sen gick vi in till stan. Var meningen att vi skulle gå på trubadurafton men det var full satt där inne så vi gick vidare och tog några öl på en annan finare krog, var riktigt mysigt det med :)

Idag har vi varit ute vid havet och solat och badat :D Sen avslutade vi med att åka in till sommaryran och äta oss en varsin langos till lunch! Mums mums ;) Och samtidigt då vi var där så var Amy Daimond där och uppträdde så vi stog och lyssnade på hon ett tag..
Nu har vi precis kommit hem. Ska strax hoppa in i duschen och senare kommer maria, oliver och fanny hit och ska äta middag med oss! Roligt att dom också kommer hit och hälsar på samtidigt då vi är här :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du??:
Kom ihåg mig?

E-Mail (De är bara jag som ser den): (publiceras ej)

URL/Om du ha blogg, lämna gärna din blogg adress så jag kan kika på dej:

Lämna gärna ett av tryck här:

Trackback
RSS 2.0