Hemma efter en underbar vecka :)

Nu är jag hemma efter en underbar vecka i Gran Canaria. Jag har så mycket jag vill skriva om resan så jag vet inte vart jag ska börja ? Haha :)
Men i onsdags natt när vi kom fram fick vi veta vart vi hamnade eftersom vi hade bokat en ospecad resa, var lite spänning fram tills man fick veta.. Vi hamnade i Puerto Rico så då vart vi först lite små less eftersom dom andra skulle bo i Playa Ingles (ca 40 min med buss ifrån). Vi ringde fritidsresor dagen därpå då vi vaknade och frågade om vi kunde få flytta till Playa Ingles för en viss summa och det var okej men det skulle gå på hela 4000 kr så vi valde att tacka nej och stannade kvar. Vi bodde på ett fint hotell och började gilla stället mer :) Kändes som att dom där 4000 kr kunde vi leva och ha det gott för istället så vi åkte buss till dom andra då vi skulle ses. Var lite små jobbigt dock men vi klagade inte, var bara glad över att få vara semester ;)

Vi har som sagt haft en underbart bra resa. Var jätte roligt att åka med Robins familj, åh vi har gjort så mycket kul :) Har haft fint väder alla dagar utom en i Puerto Rico där vi bodde men där dom andra bodde var det mest molnigt de flesta utav dagarna. Konstigt att det kan skilja så mycket på sånt litet avstånd! Man har blivit lite lurad, varje morgon vaknade jag klockan åtta och var jätte nyfiken på vädret och oftast så var det soligt och fint. Jag och Robin satt och åt frukost på vår ballkong och var peppad på att åka till dom andra och sola och bada men så när vi kom till dom så var det molnigt, haha jag var nog den som tyckte det var mest surt :P Jag ville sola men ändå vara där hos dom! Men dom kom till oss en dag och då hade vi en hel dag på stranden, jätte härligt. Också har vi legat vid polen en dag och varit på vattenland så lite sol har vi fått på oss ändå :)
Vi har också varit på en jätte häftig djurpark där vi har sett på bland annat en delfinshow, papegojshow där papegojorna cyklade på lina och gjorde teater för oss, också såg vi en annan häftig fågel show. Man blev helt inponerad på hur dom kan lära djuren så mycket, trodde aldrig att en papegoja kunde cykla på lina tex. Helt sjukt vad fränt allt var :)
Jag vet inte vad mer jag ska skriva men resan har varit så himla bra. Vi har ätit och druckit en massa gott kanske till och med lite för mycket tror jag haha. Det känns lite så :P Men har man semester så har man då är det bara att njuta utav det goda! :)
Det var inte så bra shopping så jag har inte shoppat nästan någonting tyvärr men en riktigt snygg jeans jacka har jag köpt som jag är jätte nöjd över också köpte jag en flaska malibu (så nu ska jag bjuda brudarna på sommardrinkar) hihii, och sist men inte minst en present till min gulliga lilla syster Elin. Hittade inga presenter till alla dom jag vill ge till men så hittade jag en jätte fin jeanskjol till Elin som jag bara var tvungen att köpa, hon kommer bli så fiin i den!

Jag är jätte trött nu, vi klev upp 05.00 i lokal tid för att åka till flygplatsen och sen har vi rest till 15.15 då vi landade i Sundsvall. Och det var så skönt att landa hemma och slippa resan hem ifrån Arlanda. Men jag tror jag aldrig har haft sån ångest till att åka hem som jag har haft nu hehe hua jag ville vara kvar minst en vecka till :)
Dom andra stannar ju en vecka till dom, var bara jag och Robin som åkte hem idag eftersom jag måste jobba. Tråkigt men bara att bita ihop. Snart åker vi igen!
Vart ett himla långt inlägg nu ser jag så avslutar här, har beställt hem mat ifrån bite line och sen kanske mamma och Elin kommer ner och hälsar på en stund :)
Återkommer med lite bilder sen eller i morgon. KRAM!


Kommentarer
Postat av: Kikki

Vad härligt att ni haft det bra :D Nu vill vi se mkt bilder ;)

2010-03-11 @ 09:43:12
URL: http://kikkiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du??:
Kom ihåg mig?

E-Mail (De är bara jag som ser den): (publiceras ej)

URL/Om du ha blogg, lämna gärna din blogg adress så jag kan kika på dej:

Lämna gärna ett av tryck här:

Trackback
RSS 2.0