Tisdag!

Var ju på Roadshow med jobbet idag och det var en riktigt bra show, iaf för mig. Jag fick upp ögona mer på hur verkligen Lidl jobbar, att vi verkligen har lägsta pris till den absolut bästa kvaliten! Jag har inte tänkt så mycket på det förut, utan bara tyckt att allt varit bra. Kommer ihåg innan jag började jobba där då var jag lite anti butiken bara för att ryktet gick de första året de öppnade att det bara var Tyska varor och bla bla..
Men så är det inte alls! Vi har Svenska varor också precis som alla andra butiker bara det att vi har mycket billigare. Och det roligaste av allt är ett exempel som jag fick veta idag är att Arla osten som säkert många brukar köpa är exakt samma ost som den som är markerat med Lidls egna märke. Det ända som skiljer är att det är nästan 20 kr billigare i kg priset! Där är det alltså bara märket man betalar, folk känner sig trygg med att köpa samma märke det har köpt alla tidigare år men det är det vi jobbar med. Att visa kunden att vi har exakt samma varor fast till det bästa pris. Haha jag är jätte peppad efter idag då jag insett mer hur verkligen bra Lidl jobbar, dom har visat många jämförelser med alla andra "vanliga" butiker och det är helt sjukt vad mycket det skiljer i pris. Sånt som man inte tänker på!
Jag vet att det finns många som är emot billigare varubutiker, men det är bara för att dom aldrig provat att handla där. Så var jag själv förut, jag vågade inte ens köpa mjölk där :P
Från och med nästa gång jag ska ut och storhandla ska jag handla på Lidl och se i prisväg vart jag hamnar. Jag lovar att det kommer skilja mycket!

Efter showen var slut hade dom hyrt restaurangen på Aveny där vi fick äta en god buffe :)
Ikväll har jag varit hemma och bakad bullar. Hur kul som helst var det! Måste ta tag i bakningen igen känner jag ;) Men då måste jag ha mer fikabesök här.. :P

Jag och Robin har precis ätit en varsin och dom var super goda :)




Kommentarer
Postat av: Emelie

Åååå vad goa bullarna såg ut ! :) vad duktig du är, jag funderar också på baka bullar nån dag men mina lär bli bräna och äckliga är jag rädd :P

2010-03-17 @ 15:14:27
URL: http://emelienorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du??:
Kom ihåg mig?

E-Mail (De är bara jag som ser den): (publiceras ej)

URL/Om du ha blogg, lämna gärna din blogg adress så jag kan kika på dej:

Lämna gärna ett av tryck här:

Trackback
RSS 2.0