Amerikanska cookies

Tänkte dela med mig av receptet på mina cookies jag gjorde för några veckor sen. Jag är helt frälst i dom, ni måste prova :) Det låter besvärligare än vad det är. Jag lyckades på första försöket då gör ni det med!



200 g margarin
4,5 dl brun farinsocker
1 dl strösocker
2 ägg
5 dl havregryn
3,5 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
200-250 g mörkchoklad
1 tsk salt

Rör margarin, farinsocker och socker mjuk (smält inte margarinet)
Vispa äggen och tillsätt dom med havregryn
Blanda ihop mjöl, salt och bikarbonat för sig och spill sedan i de med det andra
Blanda allt!
Hacka chokladen och rör ner
Jobba ett tag med händerna så att det blir en jämn och hård klump
Dela ut som tre rullar av degen. Du väljer själv hur avlång och bred du vill ha rullarna beroende på vad du vill ha för storlek på kakorna. Linda sedan in dom i folie och låt stå i kylen några timmar eller över natten (jag lät dom stå över natten)
Skiva kakorna och lägg på bakplåtspapper
Tänk på att dom jäser något i ugnen så att du inte lägger dom för tätt ihop

Grädda 10-15 min på 150 grader.

Kommentarer
Postat av: KIKKI

bra :D ska se till att köpa hem alla ingredienser så måste jag prova! :)

2011-02-09 @ 07:52:34
URL: http://kikkiiii.com
Postat av: Angelica

Byt ut chokladen mot M&Ms! ;) Och att forma kakorna m glasskopa funkar skitbra!

2011-02-11 @ 10:49:53
URL: http://angelican.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du??:
Kom ihåg mig?

E-Mail (De är bara jag som ser den): (publiceras ej)

URL/Om du ha blogg, lämna gärna din blogg adress så jag kan kika på dej:

Lämna gärna ett av tryck här:

Trackback
RSS 2.0